Szkolenie Six sigma to dobre rozwiązanie tego jak efektywnie zarządzać procesem w firmie

Zarządzanie jakością polega na optymalizacji procesów w firmie w taki sposób, żeby połączyć wysoką jakość z ograniczeniem wydatków. Wiąże się to z ciągłym udoskonalaniem procesów produkcyjnych, motywowaniem pracowników i szeregiem innych czynników mających wpływ na jakość produkcji w przedsiębiorstwie. W małej firmie wystarczy sprawny menadżer, który zna realia rynku i jest kreatywny. O ile wymagania te może spełnić wiele osób, o tyle znalezienie menadżera odpowiedniego do zarządzania jakością w dużej korporacji jest ogromnym wyzwaniem. Nie jest bowiem możliwe skuteczne nadzorowanie wszystkich procesów we wszystkich oddziałach firmy. W takich okolicznościach najlepiej sprawdzają się metody… statystyczne.

szkolenie biznesowe

Autor: Trentino as a Lab
Źródło: http://www.flickr.com

Jak się bowiem okazuje, wszystkie czynniki powodujące obniżenie jakości w firmie, za wyjątkiem błędu ludzkiego da się skutecznie przewidzieć i wyeliminować.Specjaliści w dziedzinie zarządzania jakością opracowali system zarządzania jakości, polegający na metodach statystycznych. Nazywa się on six sigma i swoją nazwę bierze od wartości oznaczającej margines błędu – sigma. Wartość sigma odzwierciedla ilość dopuszczalnych błędów na miliard operacji, system six sigma dąży do minimalizacji tego czynnika. Menadżerowie dużych firm i korporacji przechodzą kilkutygodniowe szkolenie, które wytwarza u nich umiejętność statystycznego przewidywania przyczyn obniżenia jakości, oraz uczy ich eliminowania. Szkolenie to jest kilkustopniowe i każdorazowo kończy się zdobyciem przez osobę uczestniczącą odpowiedniego certyfikatu. Kolejne stopnie tej metody oznacza się podobnie jak w sportach walki – kolorowymi pasami. Najwyższym stopniem wtajemniczenia w statystyczne metody zarządzania jakością jest ukończone szkolenie black belt. Najniższym stopniem wtajemniczenia jest posiadanie białego pasa, następny w kolejności jest pas żółty, później zielony i na końcu czarny. Wiele międzynarodowych spółek z powodzeniem korzysta z tej metody zarządzania jakością, niektóre z nich robią to już od kilkudziesięciu lat. W takich spółkach pracuje wielu menadżerów posiadających certyfikaty różnego stopnia.Zarządzanie jakością opiera się na przeprowadzaniu działań w firmie w taki sposób, żeby połączyć wysoki poziom ze zmniejszonymi kosztami. Związane jest to z ciągłym usprawnianiem procesów produkcyjnych, zachęcaniem zatrudnionych ludzi i zestawem pozostałych kwestii wpływających na poziom produkcji w spółce. W małej firmie przydatny będzie doświadczony menadżer, który zna realia rynku i odznacza się kreatywnością.

Sądzisz, że ten tekst jest ciekawy? Jeśli tak, kliknij ten link – ten serwis (http://www.progresdisplays.pl/potykacze-i-stojaki-na-ulotki-reklamowe) publikuje podobne tematy, one też są godne uwagi.

O ile warunki te może spełnić sporo osób, o tyle zdobycie specjalisty odpowiedniego do takiego zarządzania w dużej firmie jest trudnym zadaniem. Nie jest bowiem możliwe skuteczne kontrolowanie wszelkich czynności w każdym oddziale firmy.

W takich sytuacjach świetnie sprawdzają się metody… statystyczne. Jak się bowiem okazuje, wszystkie elementy powodujące obniżenie jakości w firmie, wyłączając błędy ludzkie można efektywnie przewidzieć i wyeliminować.
Specjaliści w zakresie zarządzania jakością stworzyli system do takiego zarządzania, opierający się na metodach statystycznych. Nazywa się on six sigma i swoją nazwę bierze od wartości określającej margines błędu – sigma.

Po przeczytaniu opisywanego wątku, wejdź na inny pomocny artykuł (https://kamrec.pl/pl/c/Kamery-sportowe/27), który posiada też fascynujące wiadomości – zobaczysz, że pochłonie Cię całkowicie.

Wartość sigma pokazuje ilość możliwych błędów na miliard czynności, system six sigma dąży do zmniejszenia tego czynnika – . Menadżerowie dużych przedsiębiorstw i korporacji odbywają dość długie szkolenie, które wytwarza u nich umiejętność statystycznego prognozowania źródeł obniżenia jakości, oraz uczy ich usuwania. Szkolenie to ma kilka stopni i każdorazowo kończy się zdobyciem przez uczestnika odpowiedniego certyfikatu.
Poszczególne stopnie tej metody oznaczane są analogicznie jak w sportach walki – kolorowymi pasami. Największym stopniem wtajemniczenia w opisywane sposoby zarządzania jakością jest odbyte szkolenie black belt. Najniższym stopniem poznania jest otrzymanie białego pasa, kolejny jest pas żółty, nastepnie zielony i na końcu czarny. Wiele międzynarodowych korporacji z powodzeniem korzysta z tego sposobu zarządzania jakością, niektóre z nich czynią to już od bardzo wielu lat. W takich firmach pracuje wielu menadżerów posiadających certyfikaty różnego stopnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*