Lojalni klienci

Przez kilkanaście poprzednich lat uległo zmianie znacznie w naszym kraju podejście do klienta. Nie ma znaczenia to, czego klienci chcą, są traktowani z większą starannością. Firmy dokładają starań, by dbać o swoich klientów, bo konkurencja w każdej branży sprawia, że osoba niezadowolona z towaru czy usługi jakiejś firmy zwyczajnie więcej nie nawiąże współpracy.

Przez to dużo bardzo ważny stał się marketing relacji >>*oferta<< By klienci wracali

Za tym hasłem kryje się wiele działań, lecz każde z nich ma jeden cel – zatrzymanie klienta i przekonanie go do ponownego skorzystania z usług przedsiębiorstwa czy nabycia jakiegoś produktu. W międzynarodowych korporacjach istnieją nawet wyodrębnione departamenty zajmujące się tylko tym zagadnieniem.

Zakupy przez internet

Autor: iStock
Źródło: iStock

Działania są różne. Różnego typu karty stałego klienta, zniżki przy następnym zakupie lub ciekawe programy lojalnościowe. Wszystkie te rzeczy robi się po to by zachęcić klienta do ponownego podjęcia współpracy. Bardzo często są to karty służące zbieraniu punktów, na przykład na stacjach benzynowych, w kawiarniach albo w restauracjach. Zazwyczaj są to znane sieciówki. Spotkać również można karty, na których przybijane są kolejne stempelki. Po zebraniu konkretnej ich liczby dostajemy jakiś gratis albo nie płacimy za usługę. Tego rodzaju rozwiązanie możemy spotkać przykładowo w zakładach kosmetycznych.

Zacznij od jakości

banknoty

Autor: Ervins Strauhmanis
Źródło: http://www.flickr.com

Naturalnie tylko programy lojalnościowe >>www<< nie załatwiają sprawy. Wyłącznie, gdy usługa albo towar są na wysokim poziomie, możemy liczyć na powodzenie tego rodzaju działań. Jeżeli firma niewłaściwie traktuje swoich klientów lub oferuje towary fatalnej jakości, żaden program lojalnościowy nie spowoduje powrotu klientów czy zwiększenia sprzedaży. Czy wiesz, że więcej znajdziesz w linku (https://www.snmw.pl/)? To oczywiście podobna problematyka, zatem bez wątpliwości również żywo Cię zaabsorbuje!

Należy o tym pamiętać.

Klienci dziś są zdecydowanie bardziej wymagający niż kilkanaście czy kilkadziesiąt lat wstecz. Dziś znają swoje prawa i egzekwują je. Coraz więcej ludzi już nie ma obaw przed reklamowaniem produktów czy usług, przed żądaniem zwrotu pieniędzy i zlikwidowania usterek. Warto pamiętać, że odpowiednio traktowany klient wróci. Jeśli otrzymuje usługę czy produkt wysokiej jakości – poleca je innym, a to doskonała reklama.