Zmień swój wizerunek na rynku

Coraz więcej instytucji i przedsiębiorstw dostrzega w dniu dzisiejszym rolę ulepszania własnego wizerunku na rynku, a także dobrych relacji z teraźniejszymi i ewentualnymi klientami. W tym celu wykorzystywany jest tak zwany marketing relacji. Opiera się on na tezie, że wartością najważniejszą jest poznanie klienta i jego potrzeb. Zadowolenie klienta z działania firmy jest bardzo ważne, bowiem nierzadko wpływa pozytywnie na przyszły wizerunek przedsiębiorstwa.

Jedna z reguł marketingu relacji mówi o tym, że trzeba bardziej skupiać się na potrzebach klienta teraźniejszego, niż na działaniach prowadzących do uzyskania nowych. Nie wolno we wszystkich działaniach zapominać o własnych pracownikach i ich potrzebach. Dialog z partnerami powinien przebiegać w przyjaznej, dobrej atmosferze.

Programy motywacyjne

Programy motywacyjne, zwane także lojalnościowymi, są bardzo często stosowane przez firmy.

pieniądze

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

Są one częścią marketingu relacji.

Jeżeli po zapoznaniu się z tym tekstem myślisz, że warto jest bardziej poznać to zagadnienie, to ponadto zerknij tutaj.

Są metodą na budowanie zaufania klienta do określonej marki, przydając jej przy tym popularności. To z kolei pozwala na wzrost sprzedaży danego produktu, czyli na większy zysk. Statystycznie programy tego typu w większości rozpoznają osoby o wyższym poziomie wykształcenia, oni też są najczęściej ich odbiorcami. System lojalnościowy rzadziej natomiast trafia do osób o niższym poziomie wykształcenia, a także do osób w podeszłym wieku. Generalny poziom poinformowania o nim jest wciąż niezadowalający. Klienci nierzadko korzystają z programów lojalnościowych nieświadomie.

Programy motywacyjne na terenie kraju

W Polsce także prowadzonych jest wiele programów lojalnościowych >> więcej tutaj. Zaufanie do tego typu udogodnień deklaruje coraz znaczniejsza liczba ludzi. Najchętniej wykorzystywane programy lojalnościowe w Polsce to Tesco Clubcard, Orlen Vitay, program Rodzinka wprowadzony przez sieć Carrefour oraz karta Payback. Do tego typu programów zaliczają się również różnego rodzaju karty stałego klienta, które można otrzymać np. w niektórych aptekach. Niedawno wprowadzonym systemem jest program lojalnościowy „Rossnę”, stworzony przez sieć drogerii Rossmann. W ramach tego programu oferowane są kilkuprocentowe upusty na artykuły dla niemowląt, nabywane w tej sieci przez rodziców dzieci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*