Zmień swój wizerunek na rynku
Programy motywacyjne
Programy motywacyjne, zwane także lojalnościowymi, są bardzo często stosowane przez firmy.

Są one częścią marketingu relacji. Są metodą na budowanie zaufania klienta do określonej marki, przydając jej przy tym popularności. To z kolei pozwala na wzrost sprzedaży danego produktu, czyli na większy zysk. Statystycznie programy tego typu w większości rozpoznają osoby o wyższym poziomie wykształcenia, oni też są najczęściej ich odbiorcami. System lojalnościowy rzadziej natomiast trafia do osób o niższym poziomie wykształcenia, a także do osób w podeszłym wieku. Generalny poziom poinformowania o nim jest wciąż niezadowalający. Klienci nierzadko korzystają z programów lojalnościowych nieświadomie.
Programy motywacyjne na terenie kraju
W Polsce także prowadzonych jest wiele programów lojalnościowych >> więcej tutaj. Zaufanie do tego typu udogodnień deklaruje coraz znaczniejsza liczba ludzi. Najchętniej wykorzystywane programy lojalnościowe w Polsce to Tesco Clubcard, Orlen Vitay, program Rodzinka wprowadzony przez sieć Carrefour oraz karta Payback. Do tego typu programów zaliczają się również różnego rodzaju karty stałego klienta, które można otrzymać np. w niektórych aptekach. Niedawno wprowadzonym systemem jest program lojalnościowy „Rossnę”, stworzony przez sieć drogerii Rossmann. W ramach tego programu oferowane są kilkuprocentowe upusty na artykuły dla niemowląt, nabywane w tej sieci przez rodziców dzieci.